Fearless Girl
17. januar 2018.Poslovni forum “Porodične firme”
16. mart 2018.Četvrti po redu regionalni forum komunikacionih lidera IZAZOV 2018, u organizaciji portala Marketing mreža, održan je 12. i 13. marta u hotelu Radisson Blu Old Mill u Beogradu. Slogan ovogodišnjeg foruma bio je “Tranformiši svoj biznis!“
Nakon uvodnog pozdrava organizatora Ivane Parčetić-Mitić, osnivača Marketing mreže, započeta je prva tema koja se odnosila na trendove i njihova predviđanja. Agencija Smart+Research je predstavila rezultate najnovijih istraživanja o trendovima u Srbiji i regionu, prema kojima su ključni izazovi za 2018. godinu: smanjeni budžeti (47%), nestručan kadar (32%), personalizacija sadržaja i regulacija struke (26%), kao i content marketing, društveni mediji, nedostatak mladih talenata, uticaj blogera i influensera i real time marketing.
Pored trendova, govorilo se i o tome zašto advertajzing više nije toliko moćan u našem regionu. Na debati učesnici panela su pričali o srpskoj kreativnosti i autorskim pravima. Prema rezultatima Agencije Smart+Research, glavni uzroci pada kreativnih rešenja su: nedostatak hrabrosti i klijenata i agencija, mali budžeti, nedostatak volje za inovacijama, nedostatak kvalitetnih i obrazovanih ljudi, kao i slaba konkurentnost tržišta.
Tema budžet izaziva različita mišljenja i komentare, podjednako među klijentima i agencijama. Klijenti obično ne definišu budžete prilikom organizovanja pitch-eva, što predstavlja problem agencijama u definisanju strategija, ispoljavanju kreativnosti i inovativnih rešenja. Sa druge strane, svima je interesu da postoji dobar partnerski odnos kako bi se postigli dobri rezultati.
Panelisti su pričali i tome kako hrabre (brendove) sreća prati i koliko su klijenti spremni na transformaciju svojih brendova. Hrabri brendovi preduzimaju hrabre korake jer „Nije stvar u idejama, stvar je i u njihovoj realizaciji“.
Na kraju prvog dana održana je World Cafe – interaktivna radionica agencija, dok je drugi dan foruma započeo radionicom u kojoj su svoje zadatke agencijama postavile kompanije (Bambi, HEINEKEN Srbija, Vip Mobile, Zlatiborac, FIAT Srbija, Delta Holding, Marbo Product, Nestle i Telenor banka). Organizovan je i interesantan i kreativni teambuilding na temu „Super član“ u organizaciji agencije Super Dot.
Prezentaciju o stanju na medijskom i marketinškom tržištu šest zemalja u regionu predstavio je Nermin Kaljača, Media Director agencije Direct Media Bosna i Hercegovina.
Na forumu se pričalo o mladim talentima, kako ih prepoznati i zadržati i koliko se ulaže u edukaciju zaposlenih. Poslednja tema panela bavila se pitanjem isplativosti digitala, njegove efikasnosti i primene.
Agencije partneri ovogodišnjeg foruma IZAZOV 2018 bili su: Ovation BBDO, Headline, Degordian, Direct Media, DPC Group, Super Dot, Smart+ Research i Alma Quattro. Forum su podržale i agencije I&F McCann Grupa, Chapter 4 PR, Represent Communications, New Media Team i Scholz&Friends. Partner foruma bila je kompanija Vip Mobile, dok su sponzori bili: Eurobank, MasterCard, Zlatiborac, Mozzart Bet, Metro Cash&Carry i Bambi. Kompanija HEINEKEN Srbija ovogodišnji je prijatelj foruma.