IAA AcademIAA: OOH OMG!
1. decembar 2017.AQ Digital
27. decembar 2017.Deveta po redu konferencija „Umetnost komunikacije“ održana je 06. decembra u beogradskom klubu „Just&Lobby“ u organizaciji Društva Srbije za odnose sa javnošću. Na AQ mreži kampanja je realizovana u periodu od 20. novembra do 03. decembra.
Ovogodišnja konferencija se bavila temama koje obuhvataju oblast kreativnosti, dizajna, neuronauke i tehnologije, a sve to u cilju boljeg razumevanja kako komunikacija funkcioniše i kakva nas transformacija u komunikaciji očekuje u budućnosti.
Jelena Šarenac, predsednica UO DSOJ-a je pozdravila učesnike i publiku i otvorila konferenciju.
Prvi učesnik Bart de Vries, predsednik IPRA Golden Words Awards i dugogodišnji direktor najstarije holandske PR agencije ”Hollander van der Mey” održao je predavanje na temu „Kako izgraditi kulturu kreativne prakse u PR-u“. Istakao je da je kreativnost veoma bitna u komunikaciji, a predstavio je i sjajan primer PR kampanje koja podiže svest o borbi protiv trgovine ljudima, snimljenoj u poznatoj Red light distriht ulici u Amsterdamu.
Ask Agger, CEO Change Agency Worksz, stručnjak za učenje igara i pripovedanja priča je prvo zamolio sve prisutne da promene svoja mesta i upoznaju se međusobno, a zatim je pričao o tri generacije Storytelling-a, sa akcentom na „Less is more“.
Slavimir Stojanović, naš poznati dizajner je pričao o Dizajnu kao sredstvu komunikacije kroz svoju životnu priču. Izdavačka kuća Taschen ga je uvrstila među 100 najuticajnijih grafičkih dizajnera današnjice. Slavimir FUTRO je pokazao na primerima svoje bogate prakse kako dizajn komunicira na različite načine sa različitom publikom i poručio svima da dozvolimo detetu u nama da živi.
Katarina Pribičević, direktorka strateškog planiranja agencije McCann je predstavila rezultate istraživanja „Istina o godinama“, sa temom o starenju i kako različite generacije razmišljaju o starenju i svemu što ono donosi.
Veoma interesantno predavanje na temu: “Disrupt, Change, Embrace: Towards the Singularity” održao je Jose Cordeira, međunarodni saradnik Svetske akademije nauka i umetnosti, izvršni direktor Ibero-američke Futurističke mreže (RIBER), direktor projekta Millennium Project i HumanitiPlus, osnivač fakulteta Univerziteta Singularity u istraživačkom parku NASA. Vodeći stručnjak za tehnološke promene i buduće trendove je pričao kako se napredovanjem tehnologije unapređuje komunikacija na različitim nivoima i kako će se to odražavati u budućnosti. Posebna pažnja je posvećena Genome istraživanju i analizi genetskih kodova, kako bi se pronašli geni koji uzrokuju bolesti i kako da se te informacije primene u razvoju specifičnih medicinskih tretmana.
Maxim Benar, dugogodišnji predsednik ICCO agencije i osnivač PR agencije M3 Communication Group, trenutno najuspešnije agencije u Bugarskoj, pričao je o pet PR trendova za 2018. godinu: Merge, Leadership, Ethics, Data, Simplicity.
Milka Forcan, konsultant i jedan od osnivača DSOJ-a i Jelena Šarenac, predsednica DSOJ-a su razgovorale o tome šta je sve komunikacija, podsetile publiku na početak PR-a u Srbiji i koliko je bitno izgraditi i sačuvati integritet.
Sjajno i inspirativno predavanje o Ulozi networkinga i prilagođene komunikacije u ostvarivanju želja održala je energična Vesna Damnjanović, osnivač i direktor BBICC. Na svojim ličnim primerima pokazala je koliko je važna dobra i prilagođena komunikacija kako bi na najbolji način pozicionirali sebe, uspostavili dobre kontakte sa pravim ljudima i kako da komuniciramo sa njima, povezujući se preko zajedničkih vrednosti i uverenja.
Dejana Videnović iz agencije Reprezent System je predstavila softver Native network i objasnila koliko je važno prilagoditi komunikaciju za različitu publiku, odnosno kako se objave o kampanjama prilagođavaju različitim portalima uzimajući u obzir ciljnu grupu kojoj se obraćamo.
Scott Gould, autor, savetnik i zagovornik engagement-a je pričao o značaju engagement-a u različitim aspektima života, naročito u savremenom poslovnom svetu. Uz plesne korake je objasnio da „Sve počinje od nas“ i da je komunikacija umetnost izgradnje trajnih veza sa kupcima, zaposlenima i zajednicama.
„Reci mi domen i reći ću ti ko si“ bila je tema o kojoj su razgovarali Nataša Đukanović, direktorka marketinga u kompaniji DoMen iz Crne Gore, Predrag Milićević, rukovodilac sektora marketinga u Registru nacionalnog internet domena Srbije i Gordana Bekčić-Pješćić, član UO DSOJ. Istakli su značaj pozicioniranja na netu, kako pojedinačnih tako i kompanijskih naloga i koliko je važno registrovati domen na pravi način i u pravo vreme, da ne bi došlo do zloupotrebe.
U panel diskusiji „Aktuelni medijski formati“ učestvovali su Ratko Božović, Divna Vuksanović i Dušan Stojaković, potpredsednik UO DSOJ i razgovarali o granicama etičkog i primerenog u cilju dostizanja profita, bez brige kakav uticaj ostavlja na društvo.
U okviru konferencije PRilika 2017, DSOJ je šesti put organizovalo nacionalno Studentsko takmičenje iz oblasti komunikacija i odnosa s javnošću. Studiju slučaja je zadala kompanija Infostud, a studenti FON-a pod mentorstvom prof. Vesne Damnjanović su osvojili prvo mesto na takmičenju.